Savaş KAYA

Tarih: 28.11.2025 13:17

SESSİZ Mİ? CENNET

Facebook Twitter Linked-in

İlçemiz Gazipaşa yıllardır "Sessiz Cennet" sloganını benimsemiş havalimanı ve yat limanı yatırımları ile turizmde yönünü bulmaya çalışan, yatırım yapmayı değil yatırım almaya çalışan fakat turizm stratejisi eksik kalmış, savrulan, yönünü bulmaya, rotasını çizmeye çalışan kendi insan kaynağını heba eden bir yapıya bürünmüştür. Yerel ilişkilerle, feodal yapısından kaynaklı, kendi içindeki dinamikleri ile zaman kaybeden bir sorunlar yumağına dönmüştür. Sorunları büyütenlerin sorunları çözmeye çalıştığı, turizme rant gözüyle bakan oyuncuların ortalıkta dolaştığı bir turizm anlayışı ile ilçe zaman kaybetmektedir.

Gazipaşa, turizm stratejisi ile değişik alanlarda bir kimlik yaratmak ve bu kimliğin altını doldurmak zorundadır. Turizm denilince artık dünyada ilk akla gelen şey otel değildir artık.
Turizm kimliği olmayan, oluşturulamayan, altyapısı eksik, sınırlı temiz su kaynakları ve deniz ile sınırlı kara bağlantısı olan, iklim kriziyle boğuşan dünyanın gerçeklerini görmezden gelerek yapılan turizmin uzun vadede ilçemize getireceği yükleri görmezden gelemeyiz. Antalya'nın büyük bölümünün boğuştuğu her şey dahil sistemi gibi problemleri ilçemize getirmenin bir faydası yoktur.

NE OLABİLİR 

- Toros dağlarının turizm rotası haline getirilmesi 
-  Yamaç paraşütü rotası oluşturulması 
-   Yürüyüş rotası oluşturma
Doğa turizmi açısından gayet elverişli olan ilçeye değer katacak bir turizm planlamasıdır
- Avokado, muz, nar, keçiboynuzu, zeytinyağı ve diğer tropikal meyveler
- Yöresel ve kültürel yemekler
- Yerel üretici pazarları 

Gastronomi merkezi oluşturma ve çeşitlendirme olarak turizmin başka bir alanıdır.

-Sakin şehir, gürültüsüz turizm ile birlikte oluşturulan, kalabalıktan uzak yavaş şehir konsepti 
- Kültürel yaşam üzerine oluşturulan, köylerin içinde bulunduğu ve her bir koyun farklı bir karakter kazandığı bizim öz kültürümüz olan yaşamın oluşturduğu etno ve ekolojik turizm.

Burada önemli olan turistin farklı deneyimler yaşadığı, her gün farklı bir aktivitenin olduğu bir konsept yaratmak.
Turizmde yerel karakter yaratma gayretimiz olmadığı zaman herşey dahil sisteminin ilçe ekonomisine ve dolayısıyla ülke ekonomisine sağladığı katkı sınırlı olmaktadır. 
Ülkeler artık kendi turizm politikalarını oluştururken birbirine rakip kentler değil birbiriyle paydaş, farklı şehirlerde farklı turizm karakterleri oluşturarak turistlere her bir kentte farklı deneyimler yaşattıkları bir anlayışla katma değer yaratmaktadırlar. Örneğin Alanya ile Gazipaşa rakip ilçeler değil her turistin bu kentlere uğradığı bir anlayış hem turisti gezdirecek hem de geceleme sayılarını arttıracaktır. Turisti gece yatıran sistem ile değil aktivite yaptıran sistem ile para kazanılabilir.

ÇÖZÜM 

- Yayla gezileri
- Yamaç paraşütü 
- Karavan turizmi 
- İlçeye yapılacak futbol sahaları ile futbol takımlarının kamp yapabileceği tesisler
- Balık tutma turları
- Yerel, kültürel yemek aktiviteleri
- Tropikal meyve hasat deneyimleri
İle çeşitlendirilmiş turizm ilçemize katma değerli turizmin yanında prestij de kazandıracaktır.
- Manzaralı bungalovlar
- Kültürel konaklamalar
- Ahşap veya taş butik oteller
- Köy otelleri

İlçemizdeki konaklamaların otantik ve kültürel zenginliğini yansıtacaktır. Elbette farklı yapıdaki tarihi eser içeren koylarımız ve farklı tarzdaki denizimiz en büyük zenginliğimizdir. İlçemizdeki insanları turizme katmadan, paydaş etmeden ilçemizin turizmi ve potansiyeli heba edilir. Değilse yat sahibi insanın 2+1 ev alacak hayaliyle bekler dururuz.


Orjinal Köşe Yazısına Git
— KÖŞE YAZISI SONU —