Tarih: 19.12.2023 09:55

VEKİL KAYA’DAN GAZİPAŞA ÇIKIŞI

Facebook Twitter Linked-in

İYİ Parti Antalya Milletvekili Aykut Kaya, TBMM Genel Kurulu’nda Bakan Abdülkadir Uraloğlu’na ‘Antalya-Alanya Otoyol Projesi’ ile ilgili “Antalya ve Gazipaşa arasındaki trafik problemleri, çözüm yolları ve yatırım alternatifleri konusunda uzman kuruluşlara bir rapor hazırlattınız mı” diye sordu.


İYİ PARTİ Antalya Milletvekili Aykut Kaya, TBMM Genel Kurulu’nda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın 2024 yılı bütçesine ilişkin konuştu. Konuşmasında Antalya-Alanya Otoyol Projesi başta olmak üzere, Antalya’daki bazı ulaşım problemlerine dikkat çeken Kaya, Gazipaşa’nın haklarını aradı. Gazipaşa’nın sorunlarını Genel Kurulda dile getiren Kaya, “Biz İYİ Parti olarak birçok kez dile getirdik; biz projelere karşı değiliz, biz ranta karşıyız. Ülkemiz için en güzel yollar yapılsın, köprüler yapılsın, yeter ki doğru maliyette ve gerçek ihtiyaçlara göre yapılsın. Bugüne kadar yaptığınız birçok projede verimlilik konusunda sınıfta kaldınız.” ifadelerini kullandı.


“ANTALYA-ALANYA OTOYOLU DEĞİL, SERİK-ALANYA OTOYOLU”
Geçtiğimiz günlerde ihalesi sonuçlanan ‘Antalya-Alanya Otoyol Projesi’ hakkında konuşan Kaya, şöyle devam etti: “Antalya Milletvekili olarak, biz bu projenin ihalesinin sonuçlanıp, uygulanmasını dört gözle beklemekteydik, yalnız bizim beklentimiz Antalya’dan başlayıp Gazipaşa’ya kadar giden bir otoyol projesiydi. Fakat açıklanan otoyol projesine baktığımız zaman, projenin Serik’ten başlayıp Alanya’nın Konaklı mahallesinde bitirildiğini görüyoruz. Sayın Bakanım, bunun ismini Antalya-Alanya otoyol projesi değil, Serik-Alanya otoyol projesi olarak lütfen güncelleyin. Serik’ten Alanya’ya kadar size nasıl bilgi verdiler bilmiyorum ama oradaki trafik yoğunluğunu nasıl göz ardı ettiniz? Trafik sıkışıklığının çok yoğun olduğu Antalya-Serik arasını bu ihale kapsamı dışına neden aldınız? Bu proje, bir bütün olarak ele alınmadığı için ne yazık ki mevcut olan problemleri tam olarak çözemeyecek”


“PROJE ÜCRETSİZ OLMALIYDI”
Milletvekili Kaya, konuşmasının devamında Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’na sorular yönelterek şunları dile getirdi: “Antalya ve Gazipaşa arasındaki trafik problemleri, çözüm yolları ve yatırım alternatifleri konusunda uzman kuruluşlara bir rapor hazırlattınız mı? Eğer hazırlattıysanız da bunu lütfen kamuoyuyla paylaşın. Bu otoyol projesi kadar önemli başka bir proje de raylı sistemler projesidir. Antalya Havalimanı’ndan Gazipaşa Havalimanı’na kadar bir raylı sistem projeniz var mı, varsa bu zamana kadar neden başlamadınız, ne zaman başlayacaksınız? Sizden önceki bakanlarınız Antalya’ya üç koldan defalarca hızlı tren müjdesi verdiler ama bu zamana kadar biz hiçbir şey görmedik. Bu konudaki vaatleriniz nedir? Lütfen, gerçekçi bir şekilde kamuoyuyla paylaşın. Bu otoyol projesine baktığımız zaman yap-işlet-devret modeliyle yapıldığını görüyoruz. Şimdi Antalya ilimizden bahsediyoruz; sadece turizmde yılda 20 milyar dolar katkıda bulunan bir şehrimizden bahsediyoruz. Bu projenin otoyolunu kullanacak Antalyalı hemşehrilerimize ücretsiz olması gerekmektedir. Zaten biz millî ekonomiye ciddi katkıda bulunan bir şehiriz. Ayrıca, otoyolun geçtiği yerlere baktığınız zaman, büyükşehir sınırlarında kalan bir otoyol projesi olduğunu görüyorsunuz. Yani bu otoyol projesi, Antalya ilini ilçelere bağlayan, ilçeleri birbirine bağlayan, vatandaşlarımızın günlük ihtiyaçlarını görecekleri bir yol. Vatandaşlarımızın bu yolu ücretli olarak kullanmalarını kabul edemiyoruz”


“ANTALYAMIZ HAK ETTİĞİ KAMU HİZMETLERİNİ ALAMIYOR” 
Antalya’da birçok projenin eksik ya da sürüncemede bırakıldığına dikkat çeken Kaya, “Bugün, Gazipaşa-Anamur yolu yıllardır devam etmekte ama hâlâ bitirilmemiş durumda, şiddetli bir yağışta yol kapanmak durumunda kalıyor. Antalya-Alanya arasındaki otoyol projesinde günlük geçiş garanti miktarını neye göre verdiniz? Bizim alternatif bir turizm yolumuz var. Antalya Havalimanı’ndan Kızılağaç’a kadar giden bu alternatif turizm yolumuz tamamlandığı zaman mevcut D400 Kara Yolu’nun yükünü yüzde 15 hafifletecek. Eğer raylı sistem de yapılırsa o da yüzde 20 hafifletecek. Yani siz hangi parametrelere göre bu ihaledeki günlük garanti geçiş miktarını hesapladınız? Ayrıca, ihale sonucunu açıkladığınız zaman, bu ihalenin bedelini, günlük garanti araç geçiş miktarını ve işletme süresini hangi parametrelere göre hazırladığınızı lütfen kamuoyuyla paylaşın. Bu yollardan paralel olarak, bizim Antalya olarak millî ekonomiye ciddi katkıda bulunmamıza rağmen bugüne kadar hak ettiğimiz kamu hizmetlerini alamamış bir şehrimiz Antalya’mız” ifadelerini kullandı. >Vildan RENDE



Your browser doesn't support HTML5 video.


Orjinal Habere Git
— HABER SONU —