TAV’DAN GAZİPAŞA HAVALİMANI’NDA ERİŞİLEBİLİRLİK ATAĞI

Gazipaşa Havalimanı’nın web sitesi, özel gereksinimli bireyler için erişilebilir hale getirildi. TAV, B’inclusive iş birliğiyle görme engelli ve disleksili kullanıcılar için erişim menüsü oluşturdu. WeWALK desteği de sürüyor.

YEREL 12.06.2025 13:27:00 0
TAV’DAN GAZİPAŞA HAVALİMANI’NDA ERİŞİLEBİLİRLİK ATAĞI

Gazipaşa Havalimanı, TAV Havalimanları ve iştiraklerinden TAV Technologies’in yürüttüğü dijital kapsayıcılık çalışmaları kapsamında erişilebilirlik alanında önemli bir adım attı. Yerli teknoloji girişimi B'inclusive iş birliğiyle hayata geçirilen yeni sistem sayesinde, görme engelli, az gören, renk körlüğü veya disleksi gibi özel gereksinimleri bulunan kullanıcılar, havalimanı web sitelerine daha kolay ve bağımsız biçimde erişim sağlayabilecek.

 

GAZİPAŞA SİTESİ ARTIK DAHA KAPSAYICI

 

Yeni uygulama sayesinde Gazipaşa-Alanya Havalimanı'nın internet sitesi, ekran okuyucu uyumluluğundan disleksi dostu yazı tipine, yazı boyutu kişiselleştirmeden sadeleştirilmiş dil moduna kadar birçok erişilebilirlik fonksiyonuyla donatıldı. Ayrıca sabit erişim menüsü ile kullanıcılar, kendi ihtiyaçlarına göre web sitesini kolayca uyarlayabiliyor.

 

WEWALK İLE GÖRSEL DESTEK DE SAĞLANIYOR

 

TAV Havalimanları’nın 2023 yılından bu yana görme engelli yolcular için WeWALK firmasıyla birlikte yürüttüğü “DANIŞ Görüntülü Destek Servisi”, Gazipaşa-Alanya Havalimanı’nda da aktif şekilde kullanılıyor. Bu hizmet ile yolcular, mobil uygulama üzerinden profesyonel destek alarak yönlendirme ve betimleme hizmetlerinden yararlanabiliyor.

 

EŞİT HİZMET ANLAYIŞI VURGUSU

 

TAV Havalimanları CIO’su ve TAV Technologies CEO’su Kerem Öztürk yaptığı açıklamada, “İşlettiğimiz tüm havalimanlarında yolcularımıza en iyi seyahat deneyimini sunmayı hedefliyoruz. Her yolcumuzun eşit hizmete erişimini temel önceliğimiz olarak görüyoruz. Çeşitlilik, Eşitlik, Kapsayıcılık ve Hakkaniyet ilkelerini kurum kültürümüzün ayrılmaz parçası olarak benimsiyoruz. Bu doğrultuda, erişilebilirlik çalışmalarımıza tüm havalimanlarımızda devam edeceğiz” dedi.

 

UYGULAMA BİRÇOK HAVALİMANINDA DEVREDE

 

Gazipaşa-Alanya’nın yanı sıra Ankara Esenboğa, İzmir Adnan Menderes, Milas-Bodrum, Batum ve Tiflis gibi TAV tarafından işletilen diğer havalimanlarının da web sitelerinde erişilebilirlik modülleri devreye alınmış durumda. Yapılan bu uygulamalar sayesinde, farklı ihtiyaçlara sahip yolcuların dijital alanlarda da eşit hizmete erişmesi hedefleniyor.