Gazipaşa Yat Limanı’nda yapılan çalışmalar kapsamında Hacı Musa Çayı’nın denize dökülen ağız kısmının toprak dolgu ile daraltılması endişe ile karşılandı.
GAZİPAŞA’NIN Pazarcı Mahallesi, Selinus Sahili’nde bulunan Gazipaşa Yat Limanı’nda başlatılan çalışmalar hızla devam ediyor. Yüklenici firma, yıllardır tamamlanması beklenen limanı bu yaz sezonunda hizmette açmayı planlıyor. Limanda çalışmalarına yoğunluk veren firmanın, Hacı Musa Çayı’nın döküldüğü noktada yaptığı çalışma dikkatlerden kaçmadı. Firma personelleri tarafından yapılan çalışmalarda, Hacı Musa Çayı’nın ağız kısmının toprak dolgu ile daraltıldığı görüldü.
ÇAYIN AĞIZ KISMININ DARALTILMASI ENDİŞE İLE KARŞILANDI
Limanda yapılan çalışmalar kapsamında Hacı Musa Çayı’nın denize dökülen ağız kısmının toprak dolgu ile daraltılması endişe ile karşılandı. Çayın ağız kısmının daraltılması ile olası su baskınlarının yaşanabileceği, yaşanacak olumsuz bir durum karşısında hem limanda yapılan çalışmaların, hem de çay kenarında bulunan taşınmazların zarar görebileceği hususlarının hesaplanması gerekiyor.
ÇAY DARALARAK DENİZE DÖKÜLÜYOR
Çay üzerinde teknolojiyi kullanarak yaptığımız ölçümlerde, Hacı Musa Çayı’nın izlediği güzergahta daralarak denize döküldüğü görülüyor. Çay üzerinde bulunan ve üstünden D400 Karayolu’nun geçtiği Gazipaşa Köprüsü’nde suyun yayılarak aktığı alan minimum 88 metre iken, bu rakam Bakılar Köprüsü’nde 85 metreye, Sarısu Köprüsü’nün bulunduğu noktada ise 70 metreye düşüyor. Limanda çay ağzının daraltıldığı nokta ise görüntülerde yaklaşık 47 metre olarak göze çarparken, yapılan çalışmalarla birlikte bu rakamın daha da düştüğü ileri sürülüyor.
TAŞKIN VE SEL RİSKİ KORKUSU
Olası kuvvetli sağanak yağışlarla birlikte su seviyesinin yükseldiği Hacı Musa Çayı’na, doğal yollardan gelen suyla birlikte Gökçeler Barajı’nın doluluk oranına bağlı olarak barajdan salınan su da dahil oluyor. Hem yağmur sularının hem de baraj suyunun çayda oluşturacağı su yoğunluğu, çayın ağız kısmının daraltılması ile taşkın ve sel riskini beraberinde getiriyor. Çalışmaların söz konusu risklerin göz önünde bulundurularak yapılmasını, aksi halde milyonlarca lira harcanarak yapılan limanın ve bölgede bulunan taşınmazların zarar görebileceği ihtimaller dahilinde bulunuyor.