TAN: ZEYTİNDE YÜZDE 50 ORANINDA REKOLTE KAYBI VAR

ANTALYA Ticaret Borsası (ATB) 4. Meslek Komitesi Üyesi Zafer Tan, zeytinde yüzde 50’ye yakın rekolte kaybı beklediklerini belirterek, dünyada zeytin üretiminde sıkıntı yaşandığını bildirdi.

GÜNDEM 4.10.2023 03:30:00 0
TAN: ZEYTİNDE YÜZDE 50  ORANINDA REKOLTE KAYBI VAR

Antalya Ticaret Borsası zeytin hasadı öncesinde Zeytin ve Zeytinyağı Sektörel Analiz Toplantısı düzenledi. Toplantıya, ATB Yönetim Kurulu Üyesi Ragıp Gök, ATB 4. Meslek Komitesi Üyesi Zafer Tan, komite üyeleri ile sektör paydaşları katıldı.

 

“BU YIL HASAT DÜŞÜK”

ATB Başkan Vekili Halil Bülbül, toplantıda yeni zeytin sezonunun hayırlı olmasını diledi. Her yıl zeytin hasadı öncesinde sektörel analiz toplantısı düzenleyerek zeytin ve zeytinyağı üretiminde, hasadında ve ticaretinde yaşanan sıkıntıları gündeme aldıklarını ve çözüm önerileri sunduklarını kaydeden Bülbül, toplantı çıktılarının ilgili kamu kurum ve kuruluşlarıyla paylaşıldığını belirtti. Antalya’da geçen yıl zeytin üretiminin rekolte ve kalitede çok iyi bir dönem geçirdiğini hatırlatan Halil Bülbül, bu yıl zeytinde hasat düşüklüğü olduğunu ifade etti. Antalya’nın zeytinde tarihi geçmişe dayanan derinliğe sahip bir kent olduğuna dikkat çeken Bülbül, “Tek eksiğimiz birlikte hareket etmek. Zeytinimizi katma değerli şekilde nasıl değerlendirebiliriz, buna yoğunlaşmalıyız. Bunun için birlikte hareket etmeliyiz” diye konuştu.

 

“ZEYTİNYAĞINDA FİYAT YÜKSELDİKÇE TAĞŞİŞ ORANI ARTIYOR”

ATB 4. Meslek Komitesi Üyesi Zafer Tan, zeytinde yüzde 50’ye yakın rekolte kaybı beklediklerini belirterek, dünyada zeytin üretiminde sıkıntı yaşandığını bildirdi. Rekolte kaybı nedeniyle zeytinyağı fiyatlarının artacağını anlatan Tan, “Fiyat yükseldikçe tağşiş oranı artıyor. Tüketici tağşişli yağ konusunda dikkatli olmalı” dedi. 

Zafer Tan, zeytin sıkımında kullanılan makine ve ekipmanların döviz üzerinden temin edildiğini belirtirken, enerji gibi girdilerin de etkisiyle zeytinyağı sıkım maliyetlerinin artacağına dikkat çekti.Toplantıya katılan sektör temsilcileri, zeytin ve zeytinyağının üretim maliyetleri, sıkım ücreti, fiyatı, işçilik sıkıntısı, pazarlanması ile zeytinyağındaki markalaşma çalışmalarını değerlendirildi.


Anahtar Kelimeler: : ZEYTİNDE YÜZDE ORANINDA REKOLTE KAYBI