Kazalar ve heyelan nedeniyle defalarca ulaşıma kapanan Gazipaşa-Anamur D400 Karayolu, sürücüler ve yolcuların kabusu olmaya devam ediyor.
Yolda yaşanan sorunlar, Akdeniz Sahil Yolu Projesi’nin önemini bir kez daha hatırlatsa da, 2020'nin sonunda bitirilmesi hedeflenen yolun halen tamamlanmaması, birçok olumsuzluğa davetiye çıkarıyor.
TÜRKİYE’NİN en önemli iki kenti Antalya ve Mersin’i birbirine bağlayan D400 Karayolu, dik rampa ve keskin virajlarıyla sürücülere zor anlar yaşatıyor. Özellikle Gazipaşa-Anamur arasındaki 77 kilometrelik karayolunun yaklaşık 35 kilometrelik kısmın çift yönlü olması ölümlü, yaralanmalı ve maddi hasarlı kazalara davetiye çıkarıyor. Özellikle uzun yol şoförleri dediğimiz, TIR, kamyon ve yolcu otobüsü şoförlerinin sıklıkla kullandığı yol, meydana gelen kazalar ve heyelan sonucunda ulaşıma kapanıyor. Salı günü ölümlü trafik kazasının yaşandığı yol, bu ay içinde meydana gelen trafik kazaları nedeniyle defalarca ulaşıma kapandı.
HER KAZADA ULAŞIM DURUYOR
Gazipaşa-Anamur karayolunda son aylarda meydana gelen trafik kazaları nedeniyle Antalya-Mersin D400 Karayolu defalarca ulaşıma kapandı. Kazaların ardından saatlerce açılmayan yol, sürücüleri ve yolcuları mağdur ettiği kadar, ulaşım ve ticaretin de aksamasına neden oluyor. Gazipaşa-Anamur yolunda yaşanan bu sorun, yıllardır tamamlanması beklenen Akdeniz Sahil Yolu Projesi’nin önemini bir kez daha hatırlattı. Yolda devam eden çalışmaların en kısa zamanda tamamlanmasını bekleyen vatandaşlar, projenin hizmete gireceği günü bekliyor. Yolun başka bir alternatifi olmaması ise, olası kazalarda iki kent arasındaki ulaşımı resmen durduruyor.
PROJE SÜRÜCÜLERİ RAHATLATACAK
Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) tarafından 2003 yılında başlatılan ve Mersin-Antalya arasını yaklaşık 35 kilometre kısaltacak Akdeniz Sahil Yolu Projesi; sürücüleri, eski yoldaki dik rampalar ve birbiri ardına sıralanan keskin virajlardan kurtaracak. Ancak, 2020'nin sonunda bitirilmesi hedeflenen yolun halen tamamlanmaması, bu yol ne zaman bitecek? Sorusunu yeniden gündeme getirdi.
MERSİN VALİSİ “ŞANTİYE KURULUP ÇALIŞMALAR BAŞLAYACAK” DEMİŞTİ
Akdeniz Sahil Yolu Projesi’yle ilgili ekim ayında açıklama yapan Mersin Valisi Ali Hamza Pehlivan, “Mersin-Antalya yol güzergahı yaklaşık 500 kilometre. Bu 500 kilometrenin 264 kilometresi Mersin ili sınırları içerisinde. Bu projeyle ilgili bugüne kadar toplamda 196,5 kilometre bölünmüş yol yapıldı. Proje içerisinde 28 tünel var. Bu tünellerin 16'sının inşaatı tamamlandı. 10 tünel vatandaşların hizmetine açıldı. Yine bu projede 16 viyadük var. 16 viyadüğünde 5'i tamamlandı. 2'si hizmete açıldı. Bu yol tamamlandığında 264 kilometre olan yol 30-35 kilometre kısalmak suretiyle 228 kilometreye inecek. Bu da zamandan yaklaşık 2 saat avantaj ve tasarruf elde etmek anlamına geliyor. Bu proje içerisindeki viyadükler ve tünellerle sağlanıyor. Oransal olarak ifade etmek gerekirse bu yol güzergahımızın yüzde 17'si tünellerden yüzde 3'ü de viyadüklerden oluşuyor. Güzergahın Mersin sınırının son etabı diyeceğimiz 11 kilometrelik kısım Anamur-Gazipaşa arasındaki yolun ihalesi Karayolları Genel Müdürlüğümüz tarafından yapıldı. Orada da 7 tünel, 6 viyadük bulunuyor. Yakın zamanda orada şantiye kurulup çalışmalar başlayacak. Birkaç yıl içerisinde yolun tamamı bitirilecek" demişti.
9367,77%3,72
34,48% 0,07
36,21% -0,34
2960,09% 0,86
4956,37% 0,55