Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na bağlı Karayolları Genel Müdürlüğü’nce yapılacak olan, Antalya-Alanya Otoyolu Projesi’nin ihalesi geçtiğimiz günlerde yapıldı. Otoyol projesinin Gazipaşa’ya kadar uzatılması yönünde oluşturulan kamuoyu baskısı karşılık bulmazken, Gazipaşa yine büyük bir projenin dışında bırakıldı.
TRAFİK yoğunluğunun dayanılmaz boyutlara ulaştığı ve turizm sektörü için büyük öneme sahip olan Alanya- Antalya karayolunu rahatlatması beklenen otoyol projesinin yap işlet devret şeklinde geçiş garantili olarak yapılmasına imkan tanıyan karar, geçtiğimiz yıl Mart ayında Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından imzalanarak yürürlüğe girmişti. Bölge halkının yıllardır sabırla beklediği otoyol projesi, daha önce 4 kez ihaleye çıkmış ancak talep oluşmaması nedeniyle ertelenmişti. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na bağlı Karayolları Genel Müdürlüğü’nce (KGM) yapılacak olan, Antalya-Alanya Otoyolu Projesi’nin ihalesi geçtiğimiz günlerde gerçekleştirildi.
İHALEYİ LİMAK İNŞAAT KAZANDI
Antalya- Alanya arası yapılacak olan 122 kilometrelik otoyol için yapılan ihaleye üç firma teklif verdi. Limak İnşaat, Makimsan - Caba İnşaat ve Çelikler Taahhüt - YSE Yapı ihaleye katılan firmalar oldu. Limak İnşaat KDV hariç 76 milyar 698 milyon 550 bin 561 TL 69 kuruşluk teklif verdi. Makimsan - Caba İnşaat’ın teklifi ise 77 milyar 66 milyon 18 bin 945 TL 8 kuruş oldu. İhaleye katılan bir diğer firma olan Çelikler Taahhüt - YSE Yapı ise yine KDV hariç 107 milyar 42 milyon 659 bin 551 TL 50 kuruşluk teklif sundu. Böylece Limak İnşaat 367 milyon 468 bin 384 TL 61 kuruş farkla ihaleyi aldı.
OTOYOLUN TOPLAM UZUNLUĞU 122 KİLOMETRE
Antalya-Alanya Otoyolu’nda, 84 kilometre 2×3 şeritli otoyol ve 38 kilometre 2×2 şeritli bağlantı yolu bulunuyor. Toplam uzunluk 122 kilometre olduğu bildirildi. Proje kapsamında 7 kavşak, 8 tünel, 19 viyadük bulunan otoyol, Alanya ile Antalya’yı birbirine bağlayacak. Projeyle bölge turizminin gelişimi, seyahat süresinin kısaltılması, yakıt tüketimi, araç bakımı ve onarım giderleri gibi ekonomik kayıpların azaltılması hedefleniyor.
GAZİPAŞA YİNE BÜYÜK BİR PROJENİN DIŞINDA BIRAKILDI
Artan nüfusu ve gelişen ekonomisiyle yerli ve yabancı yatırımcıların yeni merkezi haline gelen Gazipaşa, Antalya-Alanya Otoyolu Projesi’nin dışında bırakıldı. Otoyol projesinin Gazipaşa’ya kadar uzatılması yönünde oluşturulan kamuoyu baskısı ise hükümet ve hükümet temsilcileri tarafından görmezden gelindi. Muhalif milletvekilleri tarafından defalarca gündeme getirilen, Gazipaşa Manşet Gazetesi’nin de gündeminden düşmeyen otoyol projesinin, Antalya’dan Gazipaşa’ya kadar uzatılması istenmişti. Söz konusu otoyol projesi; yıllık bir milyona yaklaşan yerli ve yabancı yolcunun kullandığı Gazipaşa Havalimanı, inşaatı devam eden Gazipaşa Yat Limanı ve yaklaşık 60 bin nüfuslu Gazipaşa için de büyük önem arz ediyordu. >Selçuk ÖZTÜRK