ADD Gazipaşa Şube Başkanı Av. Hasan Coşkun, 2024-2025 eğitim-öğretim yılı dolayısıyla bir mesaj yayımladı.
Atatürkçü Düşünce Derneği (ADD) Gazipaşa Şube Başkanı Av. Hasan Coşkun yayımladığı mesajında “Bugün 2024-2025 Eğitim ve Öğretim Yılı başladı. Öncelikle tüm öğrencilerimize ve öğretmenlerimize yeni eğitim ve öğretim yılının hayırlı olmasını, verimli bir eğitim yılı geçirmelerini temenni ediyoruz. Eğitim ve öğretim o kadar önemli bir alandır ki, Ülkemizde bu konuda ayrı bir bakanlık vardır. Adı da sadece iki bakanlığa(Milli Eğitim ve Milli Savunma bakanlıklarına) verilen “Milli” sıfatını kullanan Milli Eğitim Bakanlığı’dır. Yani Eğitim Öğretim ülkenin milli bir meselesidir. Ülkemize hangi iktidar gelirse gelsin, maalesef eğitim ve öğretimin bu milli olma özelliğini görmeyerek önce iktidara göre, sonra da bakana göre bir eğitim politikası oluşturulmuştur. Her iktidar değiştiğinde sistem değişmiş, her bakan değiştiğinde program değişmiştir.
“EĞİTİMDE VE EĞİTİM ARAÇLARINA ULAŞMADA FIRSAT EŞİTLİĞİ SAĞLAMALIDIR”
Sağlıklı ve süreklilik arz eden bir eğitim politikasının oluşturulamaması, çoğu zaman beceriksizlik kaynaklı olsa da, son yıllarda bunun siyasi ve ideolojik bakışa göre şekillendirme gayretinden kaynaklı olduğu, çağdaş ve bilimsel bir eğitim gözü ile bakıldığında iyiniyetli olmadığı açıkça ortadadır. Ülke gerçekleri açısından eğitim sisteminin hedefi, Anayasamızın 42. maddesinin ortaya koyduğu temel ilkeler çerçevesinde bireyin kendisi ve çevresi ile barışık, milli ve manevi değerleri özümsemiş, mensubu olduğu ülkesine yararlı hizmetlerde bulunacak insanların yetişmesini sağlamaktır.
Bu koşulları sağlayacak olan devlet olduğuna göre devlet, eğitimde ve eğitim araçlarına ulaşmada fırsat eşitliği sağlamalıdır. Bu maalesef ülkemizde yoktur ve ciddi bir sorundur. Eğitimde devletin yetersiz eğitim programı, kalabalık sınıflar, çocukların yarış atına dönüştürüldüğü acımasız bir eğitim programı, bilimsel eğitimden uzaklaşılarak, ezberci, dinsel, siyasal ve ideoloji odaklı eğitime geçiş gayretleri, özel okullara, kurslara, dershanelere yönlenme mecburiyeti ve yönlendirilme gayreti vs. ciddi sorunlardandır.
“OKUL SONRASI İŞSİZLİK VE LİYAKATSİZLİK CİDDİ BİR SORUNDUR”
Yine okul sonrası işsizlik ve liyakatsizlik ciddi bir sorundur. Dış beyin göçü bu durumun çok ciddi bir nedeni ve eğitimin temel sorunudur. Çocuklardaki kontrolsüz bilgisayar, telefon ve sosyal medya kullanımı ciddi bir sorundur. Lise eğitimine dönen, alt yapıdan yoksun üniversite sayısındaki artış; devlet, vakıf ve özel üniversite üçgeninde öğrenciler arasındaki bilgi ve bilime dayalı değil, güce ve paraya dayalı bir rekabet ortamı, dünya çapında üniversiteler arasında geri sıralara düşülmesi, üniversite yönetimlerini ele geçirmek için liyakatsiz kişileri yönetim kadrosuna alıp üniversitelerin uluslar arası sıralamasında diplere çekilmesi, bilimsel, araştırmacı ve uygulamalı eğitimden adeta paralı, uzaktan, ezberci ve öğretimsiz eğitime geçilmesi ciddi sorunlardır. Bu sorunların giderildiği, dünya sıralamasında hak ettiği yeri alan bir eğitim sistemine kavuşmak dileği ile yeni eğitim ve öğretim yılının tüm milletimize hayırlı olmasını dileriz.” ifadelerine yer verdi. >Vildan RENDE