TÜRKİYE’NİN en önemli iki kenti Antalya ve Mersin’i birbirine bağlayan D-400 Karayolu, dik rampa ve keskin virajlarıyla sürücülere zor anlar yaşatıyor. Özellikle Gazipaşa-Anamur arasındaki 77 kilometrelik karayolunun yaklaşık 35 kilometrelik kısmın çift yönlü olması ölümlü, yaralanmalı ve maddi hasarlı kazalara davetiye çıkarıyor. Son zamanlarda yaşanan kazalarla sürücülerin korkulu rüyası haline gelen çileli yol, ölüm yolu olarak adlandırılmaya başlandı. Salı günü ölümlü trafik kazasının yaşandığı yol, şubat ayında bir askerin kaza yapıp şehit olmasına neden oldu.
DEFALARCA ULAŞIM KAPANDI
Gazipaşa-Anamur karayolunda son aylarda meydana gelen trafik kazaları nedeniyle birçok vatandaş hayatını kaybetti. Yakın tarihte bir TIR şoförünün hayatını kaybettiği yol, şubat ayı içinde Astsubay Kıdemli Başçavuş İlhan Kesekler’e, salı günü ise Tevfik Oğuz’a mezar oldu. Antalya-Mersin D400 Karayolu ölümlü, yaralanmalı ve maddi hasarlı trafik kazalarıyla defalarca ulaşıma kapandı. Kazaların ardından saatlerce açılmayan yol, sürücüleri ve yolcuları mağdur ettiği kadar, ulaşım ve ticaretin de aksamasına neden oldu. Yaşanan bu gelişmeler yıllardır tamamlanması beklenen Akdeniz Sahil Yolu Projesi’nin önemini bir kez daha hatırlattı.
BİR TÜRLÜ BİTMEDİ
Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) tarafından 2003 yılında başlatılan ve Mersin-Antalya arasını yaklaşık 35 kilometre kısaltacak Akdeniz Sahil Yolu Projesi; sürücüleri, eski yoldaki dik rampalar ve birbiri ardına sıralanan keskin virajlardan kurtaracak. Ancak, 2020 yılının sonunda bitirilmesi hedeflenen yolun halen tamamlanmaması, bu yol ne zaman bitecek? Sorusunu yine, yeni, yeniden gündeme getirdi.