Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na bağlı Karayolları Genel Müdürlüğü’nce (KGM) yapılacak olan, Antalya-Alanya Otoyolu Projesi’nin ihalesi geçtiğimiz günlerde gerçekleştirilirken, artan nüfusu ve gelişen ekonomisiyle yerli ve yabancı yatırımcıların yeni merkezi haline gelen Gazipaşa, Antalya-Alanya Otoyolu Projesi’nin dışında bırakılmıştı. Otoyol Projesi’nin artan trafiğe çözüm getirmeyeceğini belirten Ziraat Mühendisi Hidayet Bilgiç; “Tüm dünya yoğun trafiğin çözümünü toplu ulaşımlarla çözmüş. Ya raylı sistemlerle ya da deniz ulaşımı ile çözmüşler. Yapılması planlanan Kaş- Alanya arası otoyollar çevreye, tarihi yapılara oldukça zarar verecek. Binlerce ağaç kesilecek. Milyonlarca canlının yaşam alanları yok olacak. Yap-işlet-devret modeli ile yapılacak olan ihale ile Ülke ekonomimizin geleceği ipotek altına alınacak” diyerek eleştirisini dile getirdi.
“BÖLGEMİZİN TRAFİĞİ ÇEKİLMEZ BİR HAL ALDI”
Otoyol Projesi’ni eleştiren Ziraat Mühendisi Hidayet Bilgiç, sözlerine şöyle devam etti; “Antalya’ya yapılacak olan otoyol projeleri gündeme bomba gibi düştü. Birisi Finike-Kaş arası diğeri ise Antalya-Alanya arası yapılacak otoyollar yapılacakmış. Antalya-Alanya arasında yapılacak olan otoyolun ihalesi yapılmış, yapılan ihaleyi Limak kazanmış. Gazipaşa- Kaş arası araçla gidiş süresi 6 saat. 3 saat Gazipaşa- Antalya arası, 3 saat da Antalya- Kaş arası sürüyor. Son yıllarda yoğun göç alan bölgemizin trafiği çekilmez bir hal aldı. Dünya üzerinde nerede savaş çıksa ilk tercih edilen il Antalya oldu. Bu da nüfusumuzun çok artmasına sebep oldu. Dolayısıyla trafik de arttı.
“DENİZ YOLUYLA YAPILACAK OLAN ULAŞIM HEM PRATİK HEM DE EKONOMİK OLUR”
Hem Antalya- Gazipaşa hem de Antalya-Kaş arası trafik çok yoğun. Peki, çekilmez hale gelen trafiğin çözümü otoyollar mı? Bence değil. Tüm dünya yoğun trafiğin çözümünü toplu ulaşımlarla çözmüş. Ya raylı sistemlerle ya da deniz ulaşımı ile çözmüşler. Ülkemizin 3 tarafı denizlerle çevrili. Antalya körfezi için neden feribot veya vapur seferleri düşünülmez. Hem Gazipaşa- Antalya hem de Antalya – Kaş arası feribot seferleri için çok uygun. Her ilçede limanlarımız var. 3 saatlik yol süresi hem kısalacak, hem ülke ekonomisine katkı sağlayacak. Gazipaşa- Kaş arası bile deniz ulaşımına çok uygun. Deniz yoluyla yapılacak olan ulaşım hem pratik hem de ekonomik olur.
“OTOYOLLAR ÇEVREYE, TARİHİ YAPILARA OLDUKÇA ZARAR VERECEK “
Diğer bir ulaşım şekli ise raylı sistemler. Hızlı tren, metro ve tramvay. Bölge ulaşımımız için raylı sistem de çok uygun. Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de hızlı tren ile ulaşım çok yaygınlaşmakta. Özellikle Ankara-İstanbul arası yapılan hızlı tren seferleri biletleri günler önce bitiyor. Yani çok tercih ediliyor. Konforlu ve rahat. Neden Antalya-Gazipaşa arasına yapılmasın? Veya Kaş- Antalya arasını yapılmasın? Yapılması planlanan Kaş- Alanya arası otoyollar çevreye, tarihi yapılara oldukça zarar verecek. Binlerce ağaç kesilecek. Milyonlarca canlının yaşam alanları yok olacak. Yap-işlet-devret modeli ile yapılacak olan ihale ile Ülke ekonomimizin geleceği ipotek altına alınacak. Artan trafiğin çözümü otoyollar değil toplu ulaşım.” >Aysel YILDIZ