BİZİM MİNİKLER POLONYALI ÖĞRENCİLERE MASAL ANLATTI

GÜNCEL 1.06.2021 04:04:01 0
BİZİM MİNİKLER POLONYALI  ÖĞRENCİLERE MASAL ANLATTI

Gazipaşa’da faaliyet gösteren Av.Kemal Akça İlköğretim Okulu’nda öğrenim gören Şekerler Anasınıfı öğrencileri, e-Twinning kapsamında Masal Diyarı anlamına gelen Fairyland Projesi ile Anadolu Masalları ve Modern Türk Masallarını Polonyalı öğrencilere tanıttılar. Anadolu Masalları ve Modern Türk Masallarına konu olan canlıların maketlerini de yapan minik öğrenciler, Polonyalı öğrenciler tarafından ilgiyle takip edildi. Pandemi nedeniyle online olarak gerçekleştirilen projede, minik öğrenciler Polonya masallarını tanıma fırsatı da buldular. Hayata geçirilen proje ile minik öğrenciler, kitap sevgisi ve okuma alışkanlığı kazanırken, hayal gücü ve özgün ürünler ortaya çıkarma becerisini geliştirdiler.

 

Proje hakkında bilgi veren Av. Kemal Akça İlkokulu Şekerler Anasınıfı Öğretmeni Fatma Oktan Çağlayan, projenin öğrencilere birçok beceri katığını dile getirerek, “Masal Diyarı anlamına gelen Fairyland projesi ile e-Twinning kapsamında Anadolu Masallarını ve Modern Türk Masallarını o minicik yürekleriyle Polonya'daki çocuklara başarıyla tanıttılar. Projede yer alan 10 tane Polonya okulu ise bize kendi kültürlerindeki masalları tanıttılar. İstanbul, Çorum, Konya, Antalya, Kocaeli ve Polonya'da bulunan öğrenciler ve öğretmenleri Fairyland projesi ile pandemi sürecinde online olarak sık sık bir araya geldik. Öğrencilerimizin bu süreci verimli geçirmelerini sağladık. Öğrencilerimiz kültürel miras olarak kabul gören halk masallarını Web2 araçlarıyla günümüze taşıdılar. Ayrıca halk masallarını içinde yer alan tekerleme ve masal şarkılarına dikkat çeken Fairyland Projesi öğrencilerde, kitap sevgisi ve okuma alışkanlığı kazandırdı. Masal yoluyla öğrencinin estetik, hayal gücü ve özgün ürünler ortaya çıkarma becerisini geliştirdi. Anadilleri olan Türkçeden başka İngilizce ve Lehçe dilleriyle tanıştılar. Böylece farklı kültürleri tanıyarak farklılıklara saygı duymayı öğrendiler. Öğrenci-öğretmen işbirliğini öğrendiler. Karışık ülke takımlarıyla kendi düşüncelerini ifade etmeyi ve özgün ürünler oluşturmayı öğrendiler” dedi.