KADES’İ BİLİYOR MUSUNUZ?

İçişleri Bakanlığı ve Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından geliştirilen ve geçtiğimiz yıllarda uygulamaya sunulan KADES, tüm ülkede olduğu gibi Gazipaşa’da da şiddet gören ve görme ihtimali bulunan kadınların bir telefon kadar uza

GÜNCEL 10.02.2020 15:16:12 0
KADES’İ BİLİYOR MUSUNUZ?

ŞİDDETE maruz kalan ya da şiddet görme ihtimali olan kadın ve çocukların acil durumlarda kullanması amacıyla geliştirilen Kadın Acil Destek İhbar Sistemi (KADES) programı kullanımı tüm yurtta olduğu gibi Gazipaşa’da da kullanılıyor. İçişleri Bakanlığı ve Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan KADES uygulaması nasıl kullanılır?

 

'KADES' IOS VE ANDROİD MARKETLERDE

 

Akıllı telefon kullanıcısı kadınların, IOS ve Android marketlerden indirilebileceği Kadın Acil Destek Uygulaması (KADES) ; aile içi ve kadına yönelik şiddet olaylarının mağduru kadınların acil durumda cihaz bilgisini açarak bir tuşla 112/155/156/ Acil Çağrı Merkezleri’ne ulaşmalarını sağlayan ve sonrasında olay yerine en yakın ekip ve devriyenin sevk edildiği bir uygumladır.

 

KAYIT AŞAMASI

 

IOS ve Android marketlerden Kadın Acil Destek Uygulaması (KADES) indirilir. Ad-soyad, T.C. Kimlik No, doğum yılı, telefon numarası ile uygulamaya giriş yapılır. Kullanıcı sözleşmesi okunup kabul edildikten sonra sisteme kayıt olunur. Uygulamayı yükleyenin kadın olduğu MERNİS Veri Tabanındaki nüfus bilgilerinden teyit edildikten sonra telefonuna SMS doğrulama kodu gönderilir. SMS olarak gönderilen doğrulama kodu sisteme girildikten sonra uygulama aktif hale gelir.

 

İHBAR AŞAMASI

 

Acil durumla karşı karşıya kalındığında konum bilgisi açıldıktan sonra uygulama ekranında bulunan 'KADES KADIN ACİS DESTEK' butonuna dokunularak ihbar gerçekleştirilir. İhbarın teyidi, ekrana gönderilen 'Evet' ve 'Hayır' cevabı ile doğrulanması istenilir. 'Hayır' ise; ihbarın iptal edildiği, kadının telefonuna uyarı mesajı olarak gönderilir. 'Evet' ise; ihbarın başarı ile alındığı, konuma ekip gönderileceği, ihbarcının konumu telefonuna uyarı mesajı olarak gönderilir. Kadının telefonuna gönderilen uyarı mesajı, eş zamanlı olarak 112/155/156/ Acil Çağrı Merkezleri’ndeki görevli personellerin takip ettiği ekrana ihbar olarak görünmesi sağlanır. İhbarı ekranda gören görevli personel, kadının bulunduğu konuma en yakın ekibin sevkini sağlar.

 

MÜDAHALE AŞAMASI

 

En yakın ekip olaya müdahale ederek mağdur kadın ile birlikte tarafları polis merkezi amirliğine intikal ettirir. Gerekli işlemler yapılmak üzere Cumhuriyet Savcısı bilgilendirilir. Alınan talimat doğrultusunda genel hükümlere göre iş ve işlemlere başlanılır.

 

ŞİDDETE MARUZ KALDIĞINIZDA

YARALANABİLECEĞİNİZ HAKALAR

 

Barınma yeri sağlanması. Geçici maddi yardım yapılması. Psikolojik, mesleki, hukuki ve sosyal bakımdan rehberlik ve danışmanlık hizmeti verilmesi. Hayati tehlike bulunması halinde geçici koruma altına alınması. Çalışma yaşamına katılımı desteklemek üzere kreş ücreti sağlanması. İş yeri değiştirilmesi. Müşterek yerleşim yerinden ayrı yerleşim yeri belirlenmesi. Tapun kütüğüne aile şerhi konulması. Hayati tehlike bulunması hallinde kimlik ve ilgili diğer bilgi ve belgelerin değiştirilmesi ve gizlenmesi. Gecikmesinde sakınca bulunan hallerde 'Barınma yeri sağlanması' ve 'Geçici koruma altına alınması' tedbirleri polis amirlerince alınabilir.


  • BIST 100

    9549,89%1,94
  • DOLAR

    34,54% 0,18
  • EURO

    36,00% -0,62
  • GRAM ALTIN

    3005,99% 1,50
  • Ç. ALTIN

    5006,70% 1,01