ÖĞRETMENLERE ‘DİSLEKSİ’ EĞİTİMİ

Gazipaşa İlçe Sağlık Müdürlüğü tarafından 1-7 Kasım Disleksi Haftası dolayısıyla düzenlenen etkinlikte, Dr. Mehmet Yalçın tarafından Özgül Öğrenme Güçlüğü (ÖÖG) hakkında öğretmenlere eğitim verildi.

EĞİTİM 2.11.2019 12:16:28 0
ÖĞRETMENLERE ‘DİSLEKSİ’ EĞİTİMİ

GAZİPAŞA Öğretmenevi’nde düzenlenen eğitimde,  çocukluk çağı ruhsal ve gelişimsel bozukluklar yelpazesinde yer alan Özgül Öğrenme Güçlüğü (ÖÖG) konusundaki toplumsal farkındalık çalışmaları, erken tanı ve müdahaleler üzerinde duruldu.  Özgül öğrenme güçlüğü (ÖÖG) olan çocukların dinleme, okuma, konuşma, yazma, akıl yürütme ve matematik ile ilgili becerileri edinmede ve kullanmada güçlükler yaşadığını söyleyen Dr. Yalçın,  “Özgül öğrenme güçlüğü yaşayan öğrenciler; düşük okul başarısı ile akranlarından anlamlı derecede geri olmalarıyla fark edilebilirler. Konuşma, dinleme, okuma, yazma, matematik, akıl yürütmede önemli derecede güçlük yaşanması söz konusudur.  Bu nedenle çocuklarda ÖÖG’nin fark edilmesi ve tanılanması genellikle okuma, yazma ve aritmetik ile ilgili temel becerilerin edinildiği ilkokul çağına denk gelmektedir. Bu nedenle tanı genellikle ilköğretim çağında konmaktadır.  Genetik ve çevresel faktörler, ÖÖG gelişimine sebep olur. Beyin hasarı geçirme, gebelik enfeksiyonları, doğumda ve doğum sonrasında yaşanan sorunlar, psikiyatrik sorunlar ve sosyoekonomik güçlükler gibi durumlar özgül öğrenme güçlüğünün ortaya çıkmasında etkili olabilmektedir” dedi.

 

ÖÖG BELİRTİLERİ

 

Özgül öğrenme güçlüğü belirtilerinden bahseden Yalçın, “ Yazma alanında yazım hataları olarak karşımıza çıkmaktadır. ‘p, b, d, m, n’ sıklıkla karıştırılan harflerdir. Görsel uyaranları algılamakta da güçlükleri olduğu için, yazılanları tersinden okuyup yazma sıklıkla görülebilir.  Kendiliğinden (spontan)  konuşma ve koşula uygun konuşmada sorun yaşanmazken; Kişiye soru sorulduğunda ya da belirli bir konuda konuşması istendiğinde düşüncelerini toparlayıp ifade etmekte zorlanabilir. ÖÖG olan çocuklar sakar olabilirler. Yüzme, bisiklete binme, ip atlama, topa vurma ve tırmanma gibi etkinliklerde yaşıtlarına oranla daha az yeteneklidirler.  İnce motor beceri sorunları ise okul öncesi dönemde çatal kaşık kullanma, düğme açma,  ilikleme,  makas kullanma,  resim yapma gibi işlevlerde zorlama ile kendini gösterir” diye konuştu.